AUDI A8, sedan 2.8 quattro, 193 Hk, [4D2, 4D8], Modellår: 1997

AUDI A8, sedan 2.8 quattro, 193 Hk, [4D2, 4D8], Modellår: 1997  

Av: rolsko_msn.com den 16. august 2017 16:16

Hei

Har et spørsmål til dere alle som kanskje har mer peiling på bilsalg enn meg, og da spesielt for Audi.

Denne bilen ønsker jeg å selge men det er en del feil med den.

- Servostyring; fungerer bare til høyre?

- Hugger under kjøring; fra girkasse el motor?

- Lekkasje; vannansamling i kupeen ved regn uten å ha funnet ut hvorfra?

Ellers er bilen nokså strøken.

Min tanke var å legge den ut for salg til bud over 15000,-.

Høres dette helt på jordet ut eller?

Vil være veldig takknemmelig for alle svar.

Vennligst

Rolf

Re: AUDI A8, sedan 2.8 quattro, 193 Hk, [4D2, 4D8], Modellår: 1997  

Av: KjellArildSandvik den 17. august 2017 22:49

Har hatt samme årgang A8 selv. Et par forslag:
- Styring: Ta ut servotronic-releet, og se om styringen da blir lik til begge sider. Du finner det under lokket i gulvet på passasjersiden foran. Må nesten google litt eller lese noe manualer for å finne ut hvilket det er, det er mange der, jeg husker ikke. Poenget med dette er at når du napper det ut vil du deaktivere servotronic (elektrisk servohjelp), og bare beholde den hydrauliske. Om dette gjør en forskjell har du i alle fall identifisert kilden.
- Hugger under kjøring: Høres ut som girkasse. Du har 5-trinns antar jeg? Har den vært flushet? Hvis ikke ville jeg gjort det, det kan gjøre underverker. Et oljeskift hjelper også, men flushing er mye bedre. I følge boka skal det ikke skiftes olje på disse kassene. Det er bare tull!
- Lekkasje: Mest sannsynlig et tett dreneringsrør/kanal/slange. Løv og dritt samler seg gjerne der. Jeg husker ikke hvor de er på den modellen, du bør finne ut av det og sjekke om de fungerer som de skal.

Mener du femten tusen kroner? Det var da usannsynlig lite penger for en så flott bil, men jeg må innrømme at jeg ikke har den aller minste peiling på markedspris for disse.

Re: AUDI A8, sedan 2.8 quattro, 193 Hk, [4D2, 4D8], Modellår: 1997  

Av: trond.soerensen_gmail.com den 5. januar 2018 01:06

Problemet med vann inn i ved bena skyldes tett drenering.Ta av sidedeksel mot midtkonsoll på passasjersiden,der vil du se en oransje farget gummitrompet lignende sak.Blås gjennom denne med trykkluft,sett sammen og problemet er løst!

Sist endret av: trond.soerensen_gmail.com den 5. januar 2018 01:07, redigert totalt 1 gang.